Drukarka fiskalna co to jest

Jeżeli prowadzisz restaurację, bar, kawiarnię albo fast-food z zapiekankami niniejszy towar jest dla Ciebie. Od 2015 roku wszystka osoba przeprowadzająca w Polsce punkt gastronomiczny, również tzw. "małej gastronomii" ma obowiązek rejestrowania sprzedaży poprzez kasę fiskalną niezależnie od wysokości swoich obrotów.

W działalności w lokalach gastronomicznych możemy spotkać dwa pierwsze rodzaje urządzeń: kasę fiskalną, czyli urządzenie działające samodzielnie oraz drukarkę fiskalną, jaką należy podłączyć do komputera z aplikacją sprzedażową, gdyż nie posiada ona nawet własnej klawiatury. To inne rozwiązanie traktowane stanowi w ogromnych restauracjach czy sieciach szybkiej obsługi. Małe lokale zwykle nie są programów komputerowych do obsługi klientów przy poszczególnych stolikach. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna posiadać kilka zasadniczych cech, odróżniających ją z zwykłej kasy fiskalnej i pomagających pracę kelnerom lub gospodarzom, takich jak: podwyższona odporność na pokrycie i zabrudzenie, wytrzymały akumulator, szybką wymianę papieru, intuicyjną i bezproblemową obsługę czy szybki wydruk paragonu, dla mężczyzny który z niecierpliwością czeka przy stoliku na domowe rozliczenie. Dodatkowym atutem istnieje drogę zapisu elektronicznej kopii paragonu, zezwalająca na zapisywanie wydruków np. na karcie pamięci, co ułatwia ich chronienie przez wymagane przepisami 5 lat. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna być dobre wymiary, zezwalające na jej swobodne stosowanie na ladzie czy przy stolikach oraz przenoszenie po całym lokalu, a ponadto światły i średni design. Oprogramowanie gastronomiczne kupi na głębokie monitorowanie sprzedaży i szczegółowe rozliczanie kelnerów. Zakup kasy fiskalnej znaczy dla wielu rozpoczynających działalność sam z zdrowszych nakładów, dlatego warto wspomnieć, że przy zastosowaniu kilku warunków można zorganizować na ostatni cel ulgę, sięgającą nawet 90% ceny kasy. Warto także dobrze wcześniej rozejrzeć się za kasą dla gastronomii, żebym być szansę jej przetestowania oraz przeszkolenia pracowników z prawd jej przeżywania i zgody z pomysłami do obsługi punktów restauracyjnych.